- Particulier
- Zelfstandige
Jouw partner in bank en verzekeringen
Wilfried wil zorgeloos genieten van zijn pensioen en van zijn spaarreserves. Alle verhalen over spaargeld dat nog maar weinig opbrengt, brengen hem in de war. Dankzij Alitos is hij nu gerust. Zijn vermogen is in ervaren handen waardoor het meer opbrengt. Bovendien kan Wilfried altijd terecht in zijn Alitos-kantoor voor de laatste stand van zaken.
Wilfried is na een leven lang hard werken met welverdiend pensioen gegaan. Hij beseft dat de tijden veranderd zijn en weet dat een klassieke spaarrekening niets meer opbrengt. De tijd van hoge rentes uit zijn jonge jaren is lang vervlogen en ook in de media klinkt de roep om te starten met beleggen alsmaar luider.
Het is voor Wilfried helemaal niet duidelijk welke stappen hij best zet om zijn spaargeld veilig te stellen voor de toekomst. Moet hij in een beleggingsformule stappen, bitcoins aankopen of zijn spaarcenten toch maar veilig op de rekening laten staan? Wilfried heeft nood aan persoonlijk contact met een bankspecialist die hij vertrouwt.
Wilfried wil geen onberekende risico’s nemen met zijn jarenlang opgebouwd spaarkapitaal. Hij stelt zich ook de vraag of hij wel een goede gesprekspartner zal vinden bij een bank die hem tijdig verwittigt wanneer hij moet handelen. Zo vindt hij het uiterst belangrijk dat wanneer hij toch voor een beleggingsformule zou kiezen, hij kan rekenen op de professionele ondersteuning van een specialist die hem tijdig vertelt wanneer hij moet kopen of verkopen.
Bij Alitos maakt Wilfried kennis met de persoonlijke aanpak van een kleinschalige bank in zijn eigen buurt. Een heel verschil met de vaak anonieme benadering van grootbanken. Zeker voor oudere mensen die niet helemaal mee zijn met de nieuwste digitale trends kan die aanpak een belemmering zijn voor een vlot contact. Geen online- of telefonische gesprekken dus voor Wilfried. Hij kan gewoon binnenstappen in zijn vertrouwde Alitos-bankkantoor. Daar nemen de medewerkers de nodige tijd om hem een grondige uitleg te geven over de mogelijkheden die hij heeft om zijn spaargeld beter te laten renderen.
Die persoonlijke aanpak boezemt Wilfried vertrouwen in. Daarom koos hij ervoor om zijn kapitaal aan Alitos toe te vertrouwen. Hij voelt zich begrepen en krijgt altijd praktische antwoorden op de vragen die hij stelt. Krijgt hij een brief die voor hem niet helemaal duidelijk is? Dan springt hij gewoon even het Alitos-kantoor binnen waar zijn vaste contactpersoon hem alle nodige informatie geeft.
Van tijd tot tijd komt Wilfried langs om de status van zijn vermogen te bespreken. We lichten hem in over de stand van zaken, zodat hij een perfect beeld heeft van zowel rendement als risico’s van zijn fondsenbeheer. Zo ziet Wilfried tot zijn grote tevredenheid dat de kennis die Alitos opbouwde van zijn financiële vermogen hem geen windeieren legt. De langetermijnrelatie met een kleinschalige bank in zijn buurt schenkt Wilfried de gemoedsrust die hij zoekt. En maakt hij zich toch ergens zorgen over? Dan belt hij gewoon even naar zijn contactpersoon bij Alitos van wie hij het mobiele nummer heeft.
Het verhaal van Wilfried maakt duidelijk dat bankzaken vragen om een langetermijnrelatie in alle vertrouwen. Die band komt veel sneller tot stand wanneer klanten snel langs kunnen komen in hun vertrouwde bank en er kunnen praten met hun vaste contactpersoon die henzelf en hun financiële situatie door en door kent. Met een persoonlijke aanpak op maat van iedere klant werken we bij Alitos elke dag opnieuw aan de uitbouw van onze klantenrelaties. Zo bieden we een tegengewicht voor de trend waarbij het contact met de bank alsmaar afstandelijker en anoniemer wordt. Die aanpak biedt mensen zoals Wilfried de zekerheid en stabiliteit waarnaar ze op zoek zijn.